Zařízení eLogger je řešeno tak trochu opačně než Unilog, ten má v sobě výškoměr a externě se připojuje proudová sonda, eLogger naopak sám měří proud, sonda 100A je vestavěna, výškoměr se musí přidat externě, zrovna tak se externě připojí i GPS a další sondy. Popravdě řečeno pro RCEJ je Unilog daleko praktičtější, je lehčí a menší, eLogger se třeba do Q10 nevejde skoro vůbec, do Ambrosie je to velmi natěsno. Nicméně funkčnost není špatná. Měření proudů a napětí je bez diskuse, tam není co řešit. Připojená výškoměrná sonda je naprostá novinka (na webu Hořejšího ještě není), nově má na sobě i displej a po přistání je hned vidět i bez PC maximální výška, dokonce tato mikrosonda umí maximální hodnotu měřit i zcela nezávisle bez základní jednotky. Toto funguje velmi pěkně. Naopak propadák u eLoggeru je optická sonda otáček, pracuje v aktivním režimu, kdy sama vysílá infrazáření, což je dobré třeba k namíření na hřídel vrtulníku natřenou střídavě bíle a černě, vrtuli to ale měřit neumí. Popravdě nevím, jak by se s eLoggerem reálně měřily otáčky u motoru na čtyřstovku, u stříďáku to řeší jiná sonda, která snímá přímo buzení motoru (stejná je i k Unilogu), ta naopak chodí dobře.
Dobře řešený je externí displej, pro "živé měření" na zemi je podstatně přehlednější než displej Unilogu, na druhé straně ale displej eLoggeru opravdu jen pasivně ukazuje, zatímco u Unilogu má i tlačítka a lze z něj měnit nastavení. Software je proti Unilogu hezčí a "bohatěji vypadající", reálná přehlednost pro analýzu dat vyjde ale tak nastejno. Co Unilog neumí je GPS, to k eLoggeru mám a zatím jsem nezkoušel, na výsledek jsem ale každopádně velice zvědavý, mám tušení, že se budu místy dost divit, kam létám...
Celkem vzato je to pěkná hračka, ale konkrétně do malých RCEJ se Unilogu nevyrovná :-( Příležitostně nafotím nějaké snímky instalace, prakticky vše je ale názorně ukázáno na webu výrobce.
Žádné komentáře:
Okomentovat