S určitým zpožděním se vracím k další soutěži RCEJ, které jsem se zůčastnil, totiž k sobotní Chotěboři. Bohužel byla akce opět poznamenána bojem s větrem, v oficiálním zápise jsou uvedeny nárazy až 15,6m/s, jinak ustálená hodnota kolísala mezi 5-8m/s. Je docela s podivem, jak dobře si lehké RCEJ s podobným počasím poradí, výkony vůbec nebyly slabé, na druhé straně se ale taky sluší podotknout, že pilotní zážitek je dost mizerný a soutěž je dost loterií. Proti loňsku vidím velký pokrok při přistání, když se létalo loni v Hořicích za podobného vichru, tak byla zkažena dovolím si říci většina přistání, tentokrát se běžně sedalo za slušné body...
Co se týče mých výkonů, tak jsem nakonec skončil třetí. První dvě kola jsem dal maxima s drobnými ztrátami na přistání a čase (ale opravdu jen drobnými), v třetím kole se mi utrhl pastorek na motoru, tak nic, v posledním kole naše skupina "neměla vzduch", nicméně podařilo se mi kousek nad zemí doslova vydřít čas přes 9 minut (viz připojený graf) i za cenu dost divokého přiblížení na přistání a pouze 70b za něj, celkově to vyšlo na třetí místo. Popravdě mít při tomto přistání trochu víc štěstí, tak jsem mohl být druhý a s menšími chybičkami v provních kolech možná i první, ale podobné pocity kolem "drobných chybiček" mělo jistě víc lidí, takže to nemá cenu komentovat, dopadl jsem jak jsem dopadl. A s ohledem na počasí musím říct, že jsem spíše spokojen, sám bych nevěřil, jak dobře si Q10 o vzletovce někde kolem 480g poradí s podobným vichrem.
Opět jsem létal s Unilogem - z hlediska analýzy je docela zajímavý pokles výšek proti Mžanům o skoro 30m (na hodnoty těsně nad 300m). Podle údajů z logu na tom asi má podíl nízká teplota, LiPOLky byly prostě o něco měkčí a poznalo se to. Není to o moc - pokles výšky je jen o cca 10%, což je celkem reálné. Nad možnými řešeními tohoto jevu se ještě musím zamyslet....
Žádné komentáře:
Okomentovat