sobota 2. února 2013

Focení z modelu letadla 2. - testy EPP-FPV

Jak jsem zmínil v předchozím článku, "obluda" úspěšně prošla záletem a tak bylo třeba ověřit let s fotopřístrojem. Pro první testy jsem obstaral levný kompakt Canon A810 a vytvořil držák se servem. Jelikož vše fungovalo, nic nestálo v cestě ověřovacím letům. Tedy "nic" - ještě tu máme počasí a to přineslo minimum světla na focení v kombinaci s větrem cca 7m/s trvale a v nárazech nad 10m/s. Ale když test, tak pořádný a létat jsme šli i takto, aby model EPP-FPV musel opravdu předvést, co dokáže...
První klad - modelu to nijak moc nevadí.  Samozřejmě, příjemné létání se v podobném větru a turbulenci nekoná, pro focení také nic moc, ale v podstatě jsem ani chvíli neměl pocit, že by modelu něco hrozilo. Docela silně byla patrná naše deformace z přistávání v F5J, na následující fotce ze vzduchu je vidět, jaký "prostor" byl na přistání. Z jedné strany topoly, z druhé dílo psychopatického krtka, před námi "vodní plocha", mimochodem dost hluboká. Ale vůbec nám to nepřišlo jako málo místa a také všechna přistání byla v pohodě :-)
Model létal jak měl, provedl jsem i nějaké průlety pro focení. Mizerné světlo neumožnilo žádné zázraky, navíc si syn ve vichru netroufl na pilotáž a tak dost barbarsky fotil on, ale pár fotek jsem vybral...
Dálková spoušť foťáků fungovala dobře, ale v daném počasí nebylo možné z kompaktu dostat nic slušného. Musel jsem mu nastavit 800ISO citilvost a to už moc nezvládá. Nicméně několik ilustračních snímků jsem vybral. 


Není moc co dodat, všechno funguje a lze se jen těšit na lepší počasí. Jediná nutná změna a zároveň rada pro jiné stavitele - musím bezpodmínečně přidat externí BEC. Model už má teď pět serv a to už je na lineární BEC v eSky reglu moc. Teď to ještě bylo OK, ale v létě by nebyla šance. Ale tohle není problém, večer zkrátka namontuji...

Žádné komentáře: