středa 19. listopadu 2008

Seznam povolených motorů BLDC pro rok 2009

Seznam je podle abecedy, odkazy jsou na zdroj, který jsem měl zrovna po ruce, pokud je odkaz na prodejce, tak naprosto neřeším jeho ceny a solidnost, jde opravdu jen o seznam motorů! Není zájem preferovat žádného výrobce, takže pokud máte motor, který je podle vás legální a na seznamu není, tak mi dodejte podklady a rád ho přidám, opravdu ale nemám k dispozici všechny motory na trhu. Tyto návrhy mohou klidně podávat i výrobci-prodejci, přirozeně ale na tomto místě bude uveden jen stručný závěr a odkaz na stránku s informacemi (reklamní bannery klidně prodám, ale budou výhradně na běžných místech pro internetovou reklamu, text seznamu motorů je přísně nestranný).
U několika motorů, které nemám k dispozici, ale pokládám je za rozšířené uvádím přímo výzvu k vaší pomoci ...



AXI 
Celá řada 2208, bez námitek

Dualsky
Řada 2826CA.
Motor neměřen, ale je dostupná podrobná specifikace popisující i stator, podle ní je motor legální.

FreeAir
HCS80W
je legální - ověřeno
HCS100W ale už legální není!

Hacker
A20-M - legální bez námitek. Odpovídá i jeho čínský klon značený například KDA 20-26M. V obou případech je podstatné písmeno M (Medium) v názvu, motor značený S (Small) je legální, ale zbytečně malý, motor L (Large) ale už legální není!

Himodel
Pod tímto označením se prodávají mimo jiné i přesné kopie AXI, značené natvrdo jako 2208, například A2208/14. Tyto motory jsou přirozeně legální.
Další nabízená řada je značená FC, motory FC2826/xx budou legální téměř jistě, bylo by to ale vhodné ověřit - nemám k dispozici.

Megamotor
Řada RC400/7 je téměř jistě legální.
V řadě MIG naopak regulérní motor nevidím.

Turnigy
TR 28-26 s udanou hmotností 45g je legální.
Pozor, motor Tgy Aerodrive SK series 28-26 legální naopak NENÍ, stator je velikostí prakticky na úrovni řady 2212!!
Motor Turnigy 2209 (červený) je také legální, byť poměrně nadoraz.

RAY
Motor 2826 je legální. Udaná hmotnost je sice poměrně vysoká, ale podle měření uživatele je ve skutečnosti pod 48g a v pořádku je i velikost statoru. Toto je mimochodem vůbec první případ spolupráce zmíněné v úvodu, motor jsem původně uvedl jak "nejasný" a jeden z jeho uživatelů ho promptně oměřil, děkuji...

Scorpion
Motory řady 2208 (a přirozeně i menší 2205) jsou legální, viz zde. Legální jsou i 2208 z HK série, ale jejich kV je pro RCEJ patrně nepoužitelné.

7 komentářů:

Jirka řekl(a)...

Zdravím, v předchozím článku je v pravidlech napsáno:

"Maximální hmotnost motoru je 48g podle specifikací výrobce."

a hned v následujícím článku je:

"RAY
Motor 2826 je legální. Udaná hmotnost je sice poměrně vysoká, ale podle měření uživatele je ve skutečnosti pod 48g a v pořádku je i velikost statoru. Toto je mimochodem vůbec první případ spolupráce zmíněné v úvodu, motor jsem původně uvedl jak "nejasný" a jeden z jeho uživatelů ho promptně oměřil, děkuji..."

Tak bere se ta hmotnost podle výrobce anebo skutečná?

fotozona řekl(a)...

Je to míněno tak, že opravdu nakonec při sporu rozhodují skutečné hodnoty a zejména rozměr statoru a magnetů (což se týká i Ray - byl změřen i po rozebrání). Nicméně asi tu formulaci opravím, ať nejsou zmatky, vynechám to "podle specifikací výrobce", na podstatě to nic nezmění a bude klid :-)

SV řekl(a)...

Mám 2 dotazy - připomínky:

1) kolega rozmontoval elmotor Dualsky 2826 a naměřil průměr statoru 22,3 mm. Web dovozce horejsi.cz uvádí průměr 22 mm a na webu výrobce www.dualsky.com jsem podrobné technické údaje nenašel.
Je ř. Dualsky 2826 skutečně legální ??

2) A ještě dotaz k přepočtu vítěze kola na 1000 bodů: předpokládám že výkony soutěžících budou příští rok vyrovnanější než letos - pomohou k tomu Ac elmotory, nové modely a větší vylétanost pilotů. Navíc vítěz každé skupiny každého kola dosáhne na 1000 bodů = maximum. Po odlétání všech kol se tedy může stát, že maximum bude mít více pilotů (2 a více třeba i 5).
Kdo bude vítězem ????
PS: finále nebylo anketou schváleno a o žádném dalším postupu nevím.

Díky za odpovědi.

S.Vinklárek
www.vinklarek.cz

fotozona řekl(a)...

Ano, ten motor je legální, u průměru statoru se musí nepatrné odchylky tolerovat. On je to stejně takový problematický údaj, kde se dá často naměřit i víc hodnot, právě proto jsem třeba uznal za nutné u délky dát magnety místo statoru. Nechci pravidla zlehčovat, ale ten průměr statoru opravdu berte tak, že motor o venkovním průměru 28mm a normálně řešeném statoru projde, legální ale nejsou kratší motory s vnějším průměrem 32mm.

K hodnocení - je to spíš na J. Veselovského, ještě jsem finální verzi pravidel neviděl. Osobně si ale myslím, že pokud se budou skupiny míchat, tak zas tak moc vyrovnaných výsledků nebude, ale nechme se překvapit.

SV řekl(a)...

Doplním krátce info které jsem dostal od p. Veselovského na můj druhý dotaz:
o celkovém pořadí rozhodne jejich nejhorší let - tedy součet času+přistání (škrtací let tedy zůstane v pravidlech i nadále).

SV

Anonymní řekl(a)...

Bohužel musim prodat nový připravený set RCEJ : Q 10.1 nepotažená, turbokužel Pohodalet, stříd. motor Turnigy TR 28-26B-1350kv (proud na zemi s vrtulí 10x6 bude 14-15A), vlies, červ. tinkturu, cena 3500,- a novou nabíječku na LiPoly Cellpro Revolution 4s, cena 1500,-.Ostrava, tel. 602 528 004

Anonymní řekl(a)...

Online Poker - prémie pro nového hráče - bonus $50 no deposit required ! Good luck on the table :) Regards and Sorry if you don't want free money.