Nechal jsem se přesvědčit a napíšu k tomu pár postřehů, tentokrát opravdu nikoli z hlediska FASST systému, ale z hlediska možností programování pro potřeby elektrovětroňů, se kterými mám dovolím si říci slušnou praxi.
Nejprve zásadní poznámka - pokud máte nějaké zkušenosti s Futabami 6EXA(P) pro klasická pásma, tak na ně zapomeňte - 6EX 2,4GHz se v programování velmi liší. Její možnosti si dovolím v bodech shrnout takto:
- 6EX má opravdu jen 6 kanálů, na modely se 4mi servy v křídle tedy rovnou zapomeňte už z tohoto důvodu, třeba Siesta pro RCEJ potřebuje 7 kanálů.
- Pro modely s dvěmi servy v křídle (Q10, Relax) to není tak zlé. Běžný program pro samostatná serva pro každé křidélko je k dispozici.
- Z hlediska brždění (butterfly) lze pro křídlo Q10 použít funkci FLTR (Flap trim). Pak se po přepnutí přepínače klapek vysunou obě serva na nastevenou výchylku - butterfly je tu. Toto celkem není problém.
- Butterfly ale lze (podle mě) řídit pouze přepínačem, nelze ho dostat na páku plynu.
- Dalším problémem je, že pro servo druhého křidélka nelze použít doladění střední polohy na vysílači, ale popravdě mechanické naladění táhel je stejně korektnější.
- 6EX má k dispozici dva klasické volné mixy, vždy pouze mezi dvěma funkcemi. Lze tedy snadno nastavit třeba potlačení VOP při aktivaci butterfly nebo mix VOP do motoru. Při užití obou mixů by se dal udělat i butterfly na páku plynu, ale už by nezbyl mix na potlačení VOP.
- Motor lze ovládat buď pákou plynu anebo (pro soutěžní RCEJ lepší) lze využít spínač primárně určený pro podvozek, v tomto není žádný problém.
- Stopky nejsou k dispozici.
Nicméně si každý musí být vědom, že pro větroňářské potřeby je to opravdu absolutní minimum a třeba Hitec Optic toho dokáže o poznání více.
1 komentář:
Zdravím a jak bi se hodila FF-7 (T7C) 2.4Ghz tá už bude použitelná ??
Dík
Okomentovat