Starý rest - soutěž už z 1.9.2007. Nejprve fotky - najdete je tady...
Z vlastní akce mám pocity dost rozporné. Dobré bylo, že jsem si s upotaným SuperZoomem perfektně zalétal, prakticky každým letem jsem se bodově lepšil (u některých obratů člověk teprve na soutěži pochopí, jak to má vlastně vypadat) atd. Dobrá akce, která byla velmi vítaným zpestřením mezi řadou elektrovětroňů.
Na druhé straně ale vidím i některé stinné stránky. Když jsem se koukal na lety, tak se mi vyloženě líbil letový projev elektry Tomáše Ciniburka, snad i mé a třeba i spalovací Tiny Romana Svitáka. Tyto modely létaly tak jak bych si představoval - evidentní schopnost akrobacie, plynulý let, kdy se v obratech opravdu řídilo atd. Myslím si, že tyto modely by se líbily i řadě nezasvěcených diváků, kteří již dnes moc nechápou, co to je vůbec upoutaný model a leckoho by třeba i oslovily.
Jenže pak tam taky byla řada modelů, které při vší úctě přesně dokazovaly, proč v diskusích často budí pojem "upoutaný model" spíš posměch. Let ve stylu "dělová koule" na lankách, létající všechny obraty čistě setrvačností, ale v podstatě neřízeně, volba "akrobatických" obratů typu "nízký let" atd. - tohle by tedy trozhodně nikoho k upoutaným modelům nepřivedlo. Rozpaky dále trochu prohlubovali bodovači - že podobná "dělová koule" dostane hodně bodů za vodorovný let, start, přistání či nízký let je v pořádku - model je opravdu zcela necitlivý na vítr a tak dráha pohybu přesně sedí - budiž jim to přáno. Ovšem že je dobře hodnocen i let na 45stupňů, ač model letí z bídou na 30stupňů, nebo třeba svíčka, která je do letové hladiny dejme tomu 45st ač je v pravidlech doslova uvedeno, že maximální body mají být až při 60st, to už kategorii ničí. Trochu mi to připomíná problémy s RCEN - príma polétání, jenže návaznost na náročnější kategorie (zde F2B) je nulová či dokonce negativní...
Tato kritika ale nic nemění na tom, že přestavby SZ na "control-line" sebeméně nelituji a asi se příští rok zase na nějaké soutěži objevím.
Žádné komentáře:
Okomentovat