Trochu jsem pokračoval v ladění Blechy, teď už s cílem udělat z ní soutěžní model zcela v souladu s pravidly FSR E400. Hlavní změna je v použití “předpisové” sady 7xAA článek, u mě 7x Sanyo 1100mAh. Druhou změnou bylo použití “ostřejší” S400/6V místo původní S400/7,2V.
Loď opravdu znatelně zrychlila, projevila se ale i některá překvapení. Zkušení lodičkáři se asi budou culit, ale třeba to pomůže někomu méně zkušenému. První překvapení byl extrémní vliv reakčního momentu šroubu - při plné rychlosti jsem prostě Blechu otočil na záda (při jízdě přímo, ne v zatáčce). Pomohlo přeskupení vnitřního vybavení - model prostě musí být v klidu docela silně nakloněn na levou stranu, v plné rychlosti se srovná. To není nic záhadného, jen mě překvapilo, jak je to intenzivní. Další nepříliš příjemné překvapení je docela značný nárůst teploty silnějšího motoru - i přes vodní chlazení pláště a v tomto případě i uhlíků topí S400/6V docela dost, byť ne vyloženě kriticky. Poslední překvápko byl výrazný pokles dosahu při první jízdě v nové konfiguraci. Příčinou byla změna rozložení komponentů - anténa se příliš motala kolem silových vodičů atd. Drobné úpravy dost pomohly, ale ještě to bude chtít trochu laborovat...
A ještě jedna nepříjemnost - na závěr testů jsem totálně očesal zuby v servu HS65HB po jednom kotrmelci, síly které mohou nastat, asi budou poměrně velké. Jelikož se mi doma válí nějaké HS81MG, tak to asi nebudu nijak řešit a servo vyměním za robustnější.
Celkově shrnuto se model sice zvolna mění v loď schopnou soutěžního nasazení, ale bohužel už není ježdění zdaleka taková bezproblémová pohoda jako u původní verze s S400/7,2V a 2s LiPOL. V původní konfiguraci byl motor po jízdě prakticky studený, přitom ale rozdíl rychlosti nebyl až tak velký - loď byla také o skoro 100g lehčí. Volbu mezi modelem pro zábavu a modelem s možností soutěžního použití si ale musí udělat každý sám...
Žádné komentáře:
Okomentovat