tag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post635355843068988831..comments2023-02-28T16:06:47.922+01:00Comments on Modelweb: MČR RCEJ Nová Pakafotozonahttp://www.blogger.com/profile/07690690625814406359noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-54403229183963520852008-09-16T17:21:00.000+02:002008-09-16T17:21:00.000+02:00Zdravím vás a v první řadě bych chtěl zareagovat n...Zdravím vás a v první řadě bych chtěl zareagovat na anonymní příspěvky. Opravdu nechápu, že v dnešní době se někdo musí schovávat za značku NN. To máte strach, že budete mít černý puntík u uličního výboru a domovnice? <BR/>Děkuji, že jste přežili můj off topic a teď k věci.<BR/>Na večerní debatě při MČR v Pace se nic neschvalovalo, nedovedu si představit, kde by to sezení u táboráku vzalo kredit na schvalování změn v pravidlech. Je vidět, že ještě stále existuje mnoho dezinformací a toto je jedna z nich. Byla to docela normální debata, plánovaná už od jara, která měla naznačit politickou vůli pro případné změny, o kterých se mluví už od loňské sezóny. Tudíž žádné překvapení. Spíš mě mrzelo, že účast byla slabá a proto ani výstupy z debaty nemají žádnou sdělnou hodnotu. Zčásti se potvrdilo to, co jsem věděl už v průběhu sezóny, a to že mnoho lidí prahne po stříďácích a přepočítávání, ale nikdo nepřišel ani s jedním smysluplným návrhem. Výjimku tvoří majitel zdejšího blogu (Tomáš Hrubý), který věnoval velké úsilí i finanční prostředky na to, aby nám, nevybaveným měřicími technologiemi, ukázal právě problémy, které nás mohou čekat. Děkuji mu za to.<BR/>Dále chci vyvrátit názor, že po vyhlášení výsledků na MČR bylo oznámeno, že toto a toto platí a je to hotová věc. Pánové kolegové, také vím, že tady v republice vládne určitý chaos, ale že by to bylo až takové, tak tomu nevěřím. Pro každou změnu je nastaven určitý mechanismus, aby mohla projít schvalovacím řízením příslušného orgánu, v našem případě KleMČR. Tak to je a zatím to nikdo nezměnil.<BR/>A to nejdůležitější na závěr mého povídání. Během pár hodin dostanete na kluby zprávu ode mne, která právě reaguje na dění na MČR a následnou debatu a je tam zároveň anketa, ve které se můžete vyjádřit k případným změnám. V této souvislosti upozorňuji, že zpráva je určena pro šéfy klubů a ti se mnou budou komunikovat. Ne, jak to bylo doposud, že každý kopal sám za sebe a byl z toho nepřehledný slepenec různých názorů. To si nestěžuji, ale přiznávám svoji chybu v komunikaci trenéra s kluby.<BR/>A úplně na závěr prosím Petra Duška z Hořic, aby mi poslal svoji mejlovou adresu. Děkuji.<BR/>Jiří Veselovský LMK Praha 213.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-52529684320152578802008-09-15T15:23:00.000+02:002008-09-15T15:23:00.000+02:00Děkuji, tak tomu už rozumím. Data dodám co nejdřív...Děkuji, tak tomu už rozumím. Data dodám co nejdříve, možná zkusím nějakou improvizaci s osvětlením čidla baterkou, ať můžu měřit i večer, ať se ty měření zrychlí.fotozonahttps://www.blogger.com/profile/07690690625814406359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-62995526980351929982008-09-15T15:17:00.000+02:002008-09-15T15:17:00.000+02:00Sorry, to je S400 6V 3,6:1 a 8S zahřátých Grepow....Sorry, to je S400 6V 3,6:1 a 8S zahřátých Grepow. Mě právě zajímalo to porovnání plechovka stříďák.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-26147414436288682702008-09-15T14:59:00.000+02:002008-09-15T14:59:00.000+02:00Těch 5150ot a 16A je s jakým motorem? Pro verzi 22...Těch 5150ot a 16A je s jakým motorem? Pro verzi 2212/26 mi to přijde s 2s LiPOL jako nesmysl, já jsem s tím Roxxy/26 určitě pod 12A a i oficiální údaje od Modelmotors pro "original" AXI ukazují podobné hodnoty.fotozonahttps://www.blogger.com/profile/07690690625814406359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-43371576525051230802008-09-15T14:24:00.000+02:002008-09-15T14:24:00.000+02:00Škoda, já jsem schopný měřit jen na zemi a zrovna ...Škoda, já jsem schopný měřit jen na zemi a zrovna tu 12/8 roztočím na 5150ot/min při asi 16A. Bylo by to pro mě super porovnání. I tak díky. RadimAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-25310792836661802032008-09-15T14:02:00.000+02:002008-09-15T14:02:00.000+02:00Pro Radima - potřebuji trochu počasí, abych to pro...Pro Radima - potřebuji trochu počasí, abych to proletěl za letu s Unilogem, měření na stole tak moc neřekne a navíc mi v dílně měření otáček mrví žárovky 50Hz. Mohu ale slíbit, že v dohledné době udělám měření jednoho Robbe Roxxy (skoro přesný ekvivalent 2212/26, s tímto motorem v pátek létal na MČR ukázkový Filip400, vrtule je 12x8) a pak tu mám na stole jeden Ray, který má naopak vyšší kv a bude tedy příkladem motoru pro vrtuli kolem povoleného minima 10x6.<BR/>Jinak prakticky jistě poletím s Ambrosií s Rayem RCEN v Písnici a (co bude zajímavé pro asi víc lidí z RCEJ) vezmu nějaký model se stříďákem (určitě Filip 400 a asi Siestu, do Ambro se na tento závod vrátí "regulérní" pohon) na ukázku na poslední závod sezóny RCEJ v Horní Branné.<BR/>Grafy budu dávat na web, pokusím se i v RCEN létat striktně na stopky motoru na 60s, ať jsou grafy z praktického létání použitelné pro účely RCEJ.fotozonahttps://www.blogger.com/profile/07690690625814406359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-50207130584297358612008-09-15T13:51:00.000+02:002008-09-15T13:51:00.000+02:00Zdravím Tomáši, nemám žádnou představu o výkonu 60...Zdravím Tomáši, nemám žádnou představu o výkonu 60g stříďáku. Můžeš prozradit otáčky vrtule o nějakém běžně používaném rozměru s S400. 11/8, 12/8, 12.5/7.5, 12/9, 13/9, 14/9, pokud máš změřenou některou z těchto, byl bych za výsledek vděčný. Pokud uvedeš i proud, bude to dokonalé.Dík. Radim BarčAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-32131840751908230332008-09-15T13:14:00.000+02:002008-09-15T13:14:00.000+02:00budit pripoustim,nicmene stale si stojim za tim,ze...budit pripoustim,nicmene stale si stojim za tim,ze 400vky mely zustat jak byly. na stridaky se mela zavest jina kategorie...<BR/>no ukaze nekolik nasledujicich tydnu.<BR/><BR/>uz nyni mam k dispozici dva stridaky, (axi 2212/34 - ten bude na nic) a turnigy cosik, uvidime, ale obavam se opravdu toho,ze se stridaky se dostaneme nekam jinam,<BR/><BR/>ALE<BR/><BR/>na druhou stranu stridaky nahrazuji pro me neoblibene NIXX clanky,ktere maji 50% vykonu navic,a lidi co litaji lipoly byli diskriminovani. takze alespon tak.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-9821514176624463792008-09-15T13:06:00.000+02:002008-09-15T13:06:00.000+02:00Moc nesouhlasím s tím argumentem o dění ve světě. ...Moc nesouhlasím s tím argumentem o dění ve světě. Reálný stav je takový, že dejme tomu zafixovaná pravidla (ale ani to není už pro příští rok na 100% jisté) má pouze Eurocup F5J/F5J400, od kterého se létají za rok přesně tři soutěže (Maďarsko, Slovinsko a Slovensko) a nezdá se že by těch soutěží přibylo. A mimochodem řečeno si každý může prolistovat výsledkovky a propad počtu čtyřstovek v poslední době je velmi patrný...<BR/>Národní pravidla těchto zemí pro ostatní závody se liší někdy mírně, ale místy i dost výrazně - třeba ve Slovinsku už celý letošní rok stříďáky a čtyřstovky létají pohromadě (výkon je dán limitem otáček), jinde se laboruje s kategoriemi ve stylu 75 či 100W, případně jdou úplně jinými cestami (200W/kg atd.).<BR/>Pro nás asi nejbližší je Slovensko a tam o zavedení malých oběžek také diskutují, prozatím je ale výsledek neznámý, takže těžko odhadovat.fotozonahttps://www.blogger.com/profile/07690690625814406359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-90687259902295557382008-09-15T12:37:00.000+02:002008-09-15T12:37:00.000+02:00ano neni to problem,ale i pri netermice se to da u...ano neni to problem,ale i pri netermice se to da uz v klidu naplacat, zato z 250 metru to je nemozne.a ze desitka je jednou z 10 letu tak ted bude 9/10<BR/><BR/>ale ani o to nejde,jdeo to,ze ted nemuzeme nikde do sveta s nasi super mutantni kategorii ! 400 maji jasne svuj nazev.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-77078032541053966802008-09-15T12:19:00.000+02:002008-09-15T12:19:00.000+02:00Abychom se dobře pochopili. Můj názor je stříďáky ...Abychom se dobře pochopili. Můj názor je stříďáky ANO, ovšem s nižším limitem (50g možná i méně).<BR/>S pablbem rozhodně nesouhlasím, i ze 400m není problém být za 5-6min. na zemi.<BR/>P.D.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-83774167710560115602008-09-15T12:04:00.000+02:002008-09-15T12:04:00.000+02:00asi tak, vykony budou ukrutne si myslim.a navic mi...asi tak, vykony budou ukrutne si myslim.<BR/>a navic mi jde o to,ze tu litame kategorii ktera nikde jinde neni! proc se neudelaly F5J (stridaky pro stridakochtive lidiú a z nasi kategorie F5J-400.<BR/><BR/>a bylo by vse vyresene,toto je holy nesmysl !!<BR/><BR/>ted to je skroo jako RCEO .. cas nalita kazdy pablb a pak uz to bude jen o pristani (a to ani neuspelo 0 bodu za pristani po 600 vterine)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-33522640561774523052008-09-15T11:31:00.000+02:002008-09-15T11:31:00.000+02:00Naprosto souhlasím se slovem loterie pro označení ...Naprosto souhlasím se slovem loterie pro označení průběhu soutěže. Já si zrovna v posledním kole vylosoval dobrou kartu, ale stejně tak mohl být na bedně kdokoliv minimálně z první desítky...<BR/>K úpravě pravidel je možné debatovat až budou změny na papíře (doufám že to bude brzy), zaráží mne jen způsob "schvalování". Zúčastnil jsem se jen části pátečního debatního kroužku ale na nějakou shodu to rozhodně nevypadalo. V sobotu po soutěži pak trenér prohlásil změny za schválené...<BR/>Poznámka ke stříďákům. Já sám jsem od začátku příznivcem jejich zavedení, ale po malém průzkumu internetu a několika výpočtech v kalkulátoru mám naprosto odlišný názor než je v předchozích příspěvcích. V této chvíli se sice argumentuje levnými čínskými sety, maximálně Axíkem, ale při vší úctě k této značce si dovolím tvrdit, že už na první jarní soutěži se objeví motory o kterých dnes nikdo nemluví a nad dosahovanými výškami budou opečovávané a ve vodě pečlivě zabíhané plechovky blednout závistí. A za rok, večer před MČR se budeme dohadovat jestli 50g, nebo 40g...<BR/><BR/>Petr DušekAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-3483356572005533002008-09-15T10:34:00.000+02:002008-09-15T10:34:00.000+02:00Trochu nechápu tu kritiku - pokud bude navržený st...Trochu nechápu tu kritiku - pokud bude navržený stříďák v podstatě stejný jako S400, tak je to snad naopak dobře a obě kategorie mohou létat společně, stříďáky pak přinesou jistou úsporu díky životnosti a zjednoduší se údržba... Obava byla naopak z toho, aby výkony nějak drtivě neskočily nahoru.<BR/>Jinak s tou odezvou od p. Valenty souhlasím - 2212/34 je na 2xLiPOL nesmysl, 2212/26 je pohodový pohon s předpokladem neomezené životnosti (už mám prakticky ověřeno), 2212/20 je pak razantnější varianta za cenu jistého přetížení (ale neřekl bych, že jde o nějaké vyloženě extrémní přetížení).fotozonahttps://www.blogger.com/profile/07690690625814406359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-73693337064897123062008-09-15T10:13:00.000+02:002008-09-15T10:13:00.000+02:00no ted jsem to resil s panem valentou z modelmotor...no ted jsem to resil s panem valentou z modelmotors ...<BR/><BR/>2212/34 je neprijatelny, lepsi je 2212/26 nebo pretiezni 2212/20.<BR/><BR/>nicmene i tak pochybuju ze to bude lepsi nez dnesni plechovky ... opravdu to bylo placnuti vedle s temi stridaky, jak jsem rekl v prvnim prispevku, vznikla "no name" kategorie.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-17552640047791553432008-09-15T09:45:00.000+02:002008-09-15T09:45:00.000+02:00Odpovím na tu cenu. Regulátor pro BLDC stojí maxim...Odpovím na tu cenu. Regulátor pro BLDC stojí maximálně polovinu toho, co "stejnosměrný" a nejde o náhražku, zjistit v této výkonnostní kategorii rozdíl mezi regly je prakticky nemožné.<BR/>Co se týče motoru, tak například zkušenost z combatů, které létají s podobnou velikostí motoru je taková, že DualSky je proti AXI možná dokonce o něco lepší a jeho cena je i při nákupu v ČR asi tak stejná či spíš menší, jako samotná převodovka Hendrych. Cena konfigurace s BLDC, kterou bych bral jako spíše highend je tedy proti stejně kvalitní sestavě s S400 asi tak poloviční, ovšem lze počítat s lepší životností, vyloženě levně pořízená sestava se pak pohybuje v ceně kolem 25USD za motor i regl dohromady (tedy proti klasické sestavě užívané dnes by šlo o násobky, které radši ani nebudu uvádět) a není přitom vůbec jisté, že bude nějak extra handicapovaný.<BR/>Ten údaj o třetinové ceně jsem mínil jako reálný odhad průměru, který se vyhýbá extrémům z obou stran, jinak cena kompletní sestavy motor-regl bude v rozmezí reálně 300-2000 korun, každý si může vybrat.fotozonahttps://www.blogger.com/profile/07690690625814406359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-62554449100199524532008-09-15T08:12:00.000+02:002008-09-15T08:12:00.000+02:00Zdravím a díky za info o MCR RCEJ.Osobně jsem přek...Zdravím<BR/> a díky za info o MCR RCEJ.<BR/>Osobně jsem překvapen, že prakticky všechny navrhované změny prošly včetně zavedení střídáků :-)<BR/>Myslím si ovšem, že většina včetně mně zůstane u čtyřstovky s převodovkou. Papírově totiž nevidím, že by AC oběžka do 60 g s vrtulí min. 10/6" byla výkonnější než současné kombinace 400+gear.<BR/>Když pominu méně výkonné čínské elmotory tak připadá do úvahy jen Axík a to jen verze goldline typy 2212/20 případně 26. Výhodou AC elmotorů bude patrně jen o něco nižší hmotnost.<BR/>------------<BR/>Jinak moc nerozumím poznámce že AC set je/bude 3x levnější než 400+gear. Na soutěž si drtivá většina soutěžících připraví to nejlepší co je na trhu s tím že levné=méněvýkonné AC sety budou jen vyjímkou ;-)<BR/><BR/>SVAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6272812815862412397.post-63765992010854533482008-09-15T07:28:00.000+02:002008-09-15T07:28:00.000+02:00spravne se mely zavest skupiny F5J a F5J 400.ted t...spravne se mely zavest skupiny F5J a F5J 400.ted tu vznikla kategorie "o nicem" se kterou nemuzeme na zadne zahranicni souteze, a bude se litat jen tady.Anonymousnoreply@blogger.com